44 قانون صفر و یک (0 و 1)

44

قانون صفر و یک (0 و 1)

نیست که الان دارین با گوشیتون یا با لب تاپ و یا کامپیوتر این متنو می خونین ، یا دارین فیلم و یا عکسی می بینین ، اینجوری نیس که این وسایل همینجوری همه چی رو که دور و برش هس رو بشناسه!. نه ، بلکه اینا واسه خودشون یه قانونی دارن.

یعنی هر اطلاعاتی با هر مدلی که به اینا داده میشه ، اول اینکه با زبون خودشون باید داده بشه ، دوم اینکه تا به زبون خودشون تبدیل نشه قادر به فهمیدنش نیستن. قانون اینا اینه که هر اطلاعاتی رو به صفر و یک تبدیل می کنن تا بتونن اونارو بخونن و در مدل مد نظر شما بشما نشون بدن. حالا این تعداد صفر و یک برای هر اطلاعاتی فرق می کنه. یکم بیشتر تو این زمینه هم کنکاش کنین چیزای خیلی جالبی براتون بدس میاد.

البته این قانون فقط مختص این وسایلی که نام بردم نیس ، در کل ، هر موجودی زبون مخصوص خودشو داره. مثلا اول سر صبح که می خواین به مرغ و خروس و اردک و غازتونم چینه بدین ، آیا میگین آهای آقایون و خانم های مرغ و خروس و غاز و اردک بفرمایید غذا بخورین؟ نه ، بلکه با زبون خودشون با اونا حرف می زنین. مثلا میگین جوک جوک جوکککک

برای بقیه حیوناو پرنده ها هم همینجوریه. حتی ما آدمام در ظاهر قضیه همینجوری هستیم. شما اگه رفتین آلمان ، و می خواین با یه آلمانی بحرفین ، آیا با همین زبون محلی باشون صحبت می کنین؟ نه ، بلکه حتما باید با زبون خودشون با اونا حرف بزنین. و اگر نه یکصدونه سالم اگه با اینا گیلکی حرف بزنین شاید یه کلمه هم نتون درک کنن.

بازم میایم نزدیکتر ، شما اگه با یه بچه اهل فامیل می خواین حرف بزنین ، سعیتون اینه که خودتونو بیارین هم سطحش کنین و مثل اون بشین. برای چی ؟ برای اینکه بتونین یه چیزی رو حالیش کنین.

مسائل اجتماعی و کلاً انسانی هم ، یه چیزی شبیه همین قضیه هست. یعنی اگه می خواین یه مسئله ای رو بین آدما جا بندازین البته خوب خوباشو و یا خدای نکرده یه مسئله ناجوری رو از بین آدما بگیرین ، حتماً باید صفر و یکشو خوب بچینین. و اگر نتونین زبون برنامه رو خوب بنویسین ، یا تاثیری نداره و یا تاثیرش بسیار اندک هست.

خیلی قضیه مهمّیه. اینجاس که تفاوت آدمای تاثیرگذار معلوم میشه. هر کی بصرفِ اینکه مثلا یه چیزایی بلده نمیتونه نقششو تو بین مردم خوب بازی کنه. مگر اینکه زبون جامعه رو هم خوب درک کنه و هم خوب بنویسه. بنابراین ، اینکار هم آدمای خاص خودشو می خواد و تویی که هی گپ میزنی و میبینی تاثیری نداره بدون که یا زبون مردمو نمی فهمی یا اونا نمیتونن زبون تورو بفهمن. درسته که هم زبون هسین ، اما بدون که زبون تاثیر ، یه زبون دیگه هست. یا برو خوب یاد بگیر و یا اگه کار تو نیست ولش کن بذا اهل خودش بیاد.

درست نمیگم؟! واقعا یکم فک کنین همینجوریه. شمام اگه یه وقتی سفارشی حرفی نصیحتی داری و می خوای حتی به بچه ات ، فامیلت و یا هر کس دیگه بگی بدون باید زبون برنامه رو خوب بلد باشی ، وگرنه انگار دو کیلو آبو ریختی تو هاون و هی می کوبی. هیچ تاثیری نداره. این ایراد از اون طرف نیست ؛ ایرادش از این طرف هست.

تا ببینیم نظرت چی باشه؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.