69 چشم حسود کور

69

چشم حسود کور

یه بار پشت یه ماشین دیدم نوشته چشم حسود کور! به نظرت درسته؟ خیر قربان. چرا؟ چونکه این خصلت حسادت در همه به نوعی بیش و کم وجود داره. و یک خصلت درونیه. کسیم نمیدونه در کی هست و مقدارش چقدره؟ تازه کمش زیاد بد هم نیس ، میتونه به نوعی باعث رقابت بشه و در نتیجه هم پیشرفت در یه زمینه هایی رو باعث بشه.

از طرفی این جمله ، یه جمله دعایی هست. ینی کسی که اینو پشت ماشینش نوشته دلش می خواد چشم هر چه حسوده کور بشه!. حالا فرض کنیم که خواسته دلش برآورده بشه. یکهو می بینی تو یه کشور یا منطقه نود درصد آدما کور شدن!. تازه ممکنه خودشم جزء همین گروه باشه. اونوقت چقد بد میشه! حالا کی میخاد بات خدمات بده؟ کی میخاد حتی همین ماشینتو اگه خراب شد درست کنه؟ و ...

اونوقت همین خودت دوباره باید یکیرو پیدا کنی که کور نباشه و پشت ماشینت بنویسه چشم حسود بینا. تعلیمات آسمانی میگه ؛ از هر زشتی و بدی و بلا به خدا پناه ببرین.

شما اگه یه روزی طوری شد که دعاهاتون قبول و مستجاب میشه ، تقاضای مرگ و عذاب و شکنجه و بلا برای هم نوعانتون اگرچه حتی خصلتای بد هم داشته باشن نکنین!. حالا که دعاتون مستجاب میشه ، خب دعا کنین که این بندگان خدا هم از این بیماری های روحی شفا بگیرن. اینجوری خدا رو هم خوش میاد. چون از خلقتش ایراد نگرفتین و نگفتین این آدما خلقتشون ایراد داره و خواهشاً اینارو نابود کن! بلکه پیشنهاد دادین که خدایا ، خلقتت حرف نداره ، این ایرادات جزیی رو هم بر طرف کن!

حالا بگیر اون چشم حسود کور رو پاک کن و بنویس ، دعای خیر ما هدیه برای شما. یا دوس نداری برای هم نوعانت دعای خیر کنی ، بنویس پناه بر خدا.

درست نمیگم به نظر شما آیا؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.