74 کرونا ویروس

74

کرونا ویروس

این روزا همه جا گپ و صحبت از این ویروس تازه وارده. آثار زیانباری هم داشته تا الان. همه چی یه طرف امّا ناراحت کننده تر از همه ، مرگ هم نوعان یه طرف. خدا به خیر کنه و هر چه زودتر امیدواریم داروش کشف بشه.

بعضی جاها هم شنیدم که میگن این یه جنگ بیولوژیکه. فک نکنم. چون اونایی که ویروس شناسن اینو تایید نمی کنن. تازه اگرم درست باشه ؛ هدفشون چیه؟ مرگ و میر آدما؟ یا مثلاً سودهای مادی؟ خب حالا که همه گیر شده و چرا داروشو به بازار عرضه نمی کنن که به هدف مادیشون برسن؟ تازه خسارت مادی که زده شاید دهها برابر فروش داروش هست! و عقلی هم نیست که آدم یه سلاحی درست کنه که احتمال اینکه تیرهاش بخودشم بخوره خیلی زیاده. پس تقریبا منتفیه.

امّا این ویروس نامرئی خیلی چیزارو هم معلوم کرده. یکیش اینه که اینهمه سلاح و توپ و تانک و موشک و هسته ای و هیدروژنی و ... که کشورا در حقیقت برای کشتن هم نوعان و در گفتار برای دفاع از خود ساختن انگار آدم تازه می فهمه که بیفایده بود و هست!.

نظم موجود طبیعت سلاحی درست کرده که بسیار ریز و میکروسکوپی که تیرهاش دیده نمیشه و هر کس حس می کنه که هر آن ، ممکنه بخودشم بخوره! و دیدین که خیلی راحت از همه ی سدهای دفاعی کشورا عبور کرده و یکی یکی رو هم هدف قرار میده!. و سامانه های دفاعی کشورای پیشرفته هم در برابر این سلاحی که نظام طبیعت خلق کرده کاملاً تسلیمن.

و البته فعلا بهترین دفاع در مقابل این کوچولو قرنطینه کشور و شهر و دیار و خونه و خانواده هست که باید بکار گرفت و تا به آدم سرایت نکنه و منتظر هم شد تا ببینه پادزهری براش میتونن تولید کنن یا نه؟ ما هم دعا می کنیم و آرزو که هر چه زودتر به ذهن دانشمندان این رشته راه حلش خطور کنه و ملت را نجات بدن. و درسی هم بگیریم از اینکه در این چند روزه دنیا در کنار هم با صلح و صفا و بدون جنگ و جدال باشیم بهتره ، تا اینکه برای هم شاخ و شونه پهن کنیم!.

باری عرض شود ، از جمله آثار دیگر بقول دوستمون این ویریوس اصلاح فکرهای خیلیاس که می خوان ازش درس بگیرن. میدونین که بمحض ورودش به بدن یه نفر ، بیماری و از کار انداختنش حتمیه. با هیشکیم با هر پست و مقام و سن و سال و شان و منزلتی و در هیچ جا و مکانیم تعارف نداره. کنشت و کعبه و بتخانه و دیر براش یکیه. مسجد و کلیسا و امام زاده و مرقد براش فرقی نداره. و داره ثابت می کنه اینکه شما خدا و پیامبر و امام و امام زاده و کشیش و کولی و دعا نویس و دعا خوان رو برا شفا می خواستین بخدمت بگیرین بخوتون بیاین و راه درستو برین.

آدما اصولا دنبال دو چیزن ، یکی دنبال پولن که دنیای مادیشونو تامین کنن و یکیم دنبال یه نیروی ماوراالطبیعه هستن که تو اینجور مواقع بکمکشون بیان و باب طبعشون عمل کنن. و خلاصه اینکه اینارو از خوشی نندازن.

ولی این راهش نیست! اگه تا حالا اینجوری بات یاد دادن بدون و آگاه باش که این فکر ناصحیحه. خداوند هستی رو خلق کرد با نظام خاص خودش. اگه گفته بسوی من در آیید ، و اگه هم خواستی بری ، برا بندگیش برو.

و حتی برا اون پیامبر و امام و امام زاده هم میری برا این نرو که راههایی رو امتحان کنی که ببینی اولا اینکه آیا قدرتی باب و میل تو داره؟ و دوماً اینکه ببینی چجوری میشه در خدمتش بگیری.

راهی بیراهه هست. این بزرگانم هر گز چنین ادعایی نکردن. و دیگرانی که چهره اشونو اینجوری معرفی کردن بدون که یا نمی دونن و نمی دونستن و یا قصد خالی کردن جیباتونو داشتن و دارن. این بزرگان در عمرشون تلاش می کردن که بنده خدا باشن نه اینکه خدا رو بخدمت خودشون بگیرن!.

یادمه یه جایی خوندم ، حضرت عیسی ابن مریم سلام الله ، دچار مشکلی شد ، حالا سر دار بود یا جایی دیگه یادم نیست. البته اینقد یادمه که کتاب مسحیحا بود. شیطان اومد و به حضرت عیسی گفت که چرا از خدا کمک نمی خوای؟ عیسی ابن مریم گفت ، خدا خودش داره می بینه. شیطان گفت ، حالا تو کمک بخواه شاید کمکت کرد! حضرت عیسی گفت ، از من می خواهی که خدا رو امتحان کنم؟

حالا این قصه ی انگار اکثر ماهاست. دائماً داریم خدا رو امتحان می کنیم!. و مثلا اگه جوابی نگرفتیم حالا قهر و اخم و تَخم.

نه عزیز ، راهها همه وجود داره. تو هم عقل داری ، پس تلاش کن و از روش های علمی مسیرتو پیدا کن و نیازهاتو رفع کن. هیچ منافاتیم با خداپرستی و دوستیت با پیامبر و امام و اولیا نداره. اینام خودشون از همین راه می رفتن.

یکی بود تو دیارمون ، بنده خدا پیر بود و با افکار دوران خودش. اهل راز و نیازم بود. همیشه ام خدا و امام ورد زبانش بود. وقتی دعا می کرد دو زانو می نشست و سرشم خم می کرد و زیرچشمی روبروشو نگاه می کرد و با خدا گفتگو داشت. انگار خدا رو بروش نشسته و این می بینه و اطرافیان نمی بینن. اینجوری. بنده خدا کشاورزم بود. یه بار از سر شیطنت گفتیم ببینیم این چی می گه تو مناجاتش؟ دیدم میگه ، خدا یا ، پارسال کارت بد نبود برداشت و محصول خوب بود ، دست درد نکنه. فقط هههه بینج درو موقع اتا چند روز وارش برسنی بی  نزاشتی درو کنیم. عیب نداره ، اَی جبران هاکون.

امسال یادت باشه یور زمینو همه رو گندم کاشتم ، دستت درد نکنه حواست به اونجام باشه. اَی خویزی هشت تا گندم کمتر نباشه. حالا هفتا و نصف تا هفتام اگه امکان نداشت ایرادی نداره. آوه راسی اِت چی خواستم بگم فراموش کردم ، این ریکاااا ، لج کرد کومپا می خواد بخره ، پول کم داره ، اگه تووسه امکان کانده هم مه حساب واریز کن. می ترسم این بگیره ون زنا ون دس جه بیره. اِت کم ولخرجنه. اگه الان نداریم عِب نداره اَی دنبالته هاده.

خلاصه دیدم عجبببب... اینکه دعا نبود ، اینا همه ثنا بود. خخخ ، بله دوستان افکارو اصلاح کنیم بهتره تا اینکه دنبال راههای عجائب و غرائب رفتن. بریم بندگی کنیم ، نه خدایی. زیرا که ما بنده ای بیش نیستیم. از قانون نظام آفرینش استفاده کنیم که از جمله اش همون علم و دانش بشری هست.

تو می خوای بری مکه هم سوار هواپیما میشی که دستآورد علمیه. شده هیچ وقت بشینی تو خونه و هی دنبال راههای ماورائی باشی که یکهو با یه فوت بری اونجا؟ نه ، پس برای درمان بیماری کرونا هم دنبال راه علمیش باش. ببین عالمان این راه چی میگن؟ ببین پزشک و پرستار و بیمارستان چی میگه؟ نه اینکه پنبه روغن بنفشه؟ خخخ

بعله.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.