یه چن کلوم گپ با این راننده های مسافرکش

17

یه چن کلوم گپ با این راننده های مسافرکش

ببینین دوستان ، شما که این شغلو انتخاب کردین وقتی تو ماشینتون مسافر هس مسئول امنیت روحی و جانشون هم هستین. البت خیلیاتون خیلی آقایین ، اما بعضیاتون گاهی رعایت نمیکنین دیگه! قبول کنین.

اینقد بوق و چراغ میدن تا یه مسافر سوار ماشینتون میشه. اگه یه خارجی همراه آدم باشه خیال میکنه که وای ما چقد دوست راننده داریم!.

وقتی که مسافرو گرفتین ، حالا نوبت اینه که خودتونو به مسافر ثابت کنین ؛ بعضی از شما ها هم متاسفانه خیال می کنین چون شما راننده هسین و مسافر هم مسافر، پس هر کاری میکنین مسافر نباید جیکش در بیاد! یاللعجب...

اولش صدای موزیکو زیاد میکنین ، اونم یه خواننده نفله که معلوم نیس چی میگه , عین روانیام می خونه ، چون شما ازش خوشتون میاد تو توهمتون خیال می کنین مسافرم باید خوشش بیاد!. و با خوتون میگین ، الانه که تو دلش تحسینتون میکنه.

سپس هی با موبایلتون ور میرین ، تا یه صوت تلگرام اومد سریع باید ببینی که کی بوده و از تو کدوم گروه؟ و بعضیاتونم باید مثلا یه لایکشم بکنین که تا مسافرا بفهمن که چقد شما مهارت دارین.

بعدشم خدا نکنه اگه موبایلتون زنگ بخوره!!!. حالا هی مثلا بله آقای مهندس ... یا نه جناب سرگرد ، یا نه خانم دکتر یا نه باشه قربونت... و از این خالی بندیا!!.

گاهی بعضیاتونم متاسفانه از رودربایستی مسافرا سوء استفاده میکنین و سیگارم میکشین. که عمراً جرات ندارین تا سه کیلومتری خانمتون از این غلط کاریا بکنین!. پوستتونو میکنه و بجاش پر از کاه میکنه.

یه بار یه ماشین دیده بودم ، داشتیم ازش سبقت میگرفتیم. دیدم راننده با یه دستش موبایل داره و داره حرف میزنه و با یه دست دیگم داره سیگار میکشه!. توجمعی که نشسته بودیم گفتم این دیگه دست نداره ؛ وگرنه اگه پونصدتا دست دیگم داشت با اونام یه جایی رو انگلک میکرد!.

ببینین دوستان ، درسته که شما مهارت دارین. همه تصادفات و حوادث رانندگی در اثر یک آن سهل انگاری همین نکات و یا عبور تمرکزتون از رانندگی به یک موضوع دیگه بوجود میاد.

ما آدما در خلقتمون اینجوری هستیم که یک دونه تمرکز بیشتر نداریم. ینی در آن واحد فقط میتونیم به یک موضوع تمرکز کنیم. اینکه شما هم تلگرام میبینین و هم وقتی به زمینای اطراف جاده نگاه میکنین و قیمت گذاریش میکنین و هم سیگار میکشین و... یه وقت فک نکنین که شما شونصدتا تمرکز دارین و حقتونو خوردن و شما یه انیشتاین ثانی هسین، نه. انتقال تمرکزتون به این ور و اونور از بس سریع انجام میشه ، شما خیال میکنین که در آن واحد میتونین چندتا کار رو به طور همزمان انجام بدین.

چون در رانندگی یه وسیله نقلیه ای مثل ماشین در اختیار شماست ، تا تمرکزتون ، رو موبایل میره در همون لحظه از رانندگی خارج میشه. و اگه در حد یه ثانیه دیرتر برگرده مطمئناً شما به عقب یه کامیون چسب میخورین. حالا اگه فقط خودتون باشین مسئله ای نیس. فوقش یه مدت زودتر میرین اونور ، اما مردمی که تو ماشینتون نشسته اند به فک و فامیلاشون قول دادن که بر میگردن خونه.

پس درست رانندگی کنین و هنگام رانندگیم همه چی رو بزارین کنار و فقط به تعهدتتون تو رانندگی تمرکز کنین و حال مسافرا رو هم درک کنین و با این خود مطرح کردن ، هم آرامش روحی آدمو بهم نزین و هم اسباب درد سر خود و دیگران نشین. شما مسافرا ، هر وقت چنین چیزی دیدین به یک شکلی اعتراضتون بکنین. فوقش میخواد شمارو پیاده کنه دیگه!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.