ارزش برنامه ریزی

11

ارزش برنامه ریزی

به نظرم هر چقدر در مورد برنامه ریزی بدونیم بازم کمه!!!

چونکه اهمیّت خیلی زیادی داره. اصلاً تا تو کارا برنامه ریزی نباشه ؛ نتیجه ای حاصل نمیشه. شما اگه پونصد سال بشینی و حرف بزنی ، اونم از نوع بهترینش رو ، هیچ کاری به نتیجه نمیرسه. مگر اینکه شروع به برنامه ریزی بکنی.

در برنامه ریزی خیلی چیزا نقش داره و وجود داره که باید بموقع و در زمان خودش اجرا بشه. مثلاً شما کشاورزین و میخواین گندم بدست بیارین. دقیقاً همه چی رو بر اساس برنامه ریزی که از قبل برای بدست آوردن محصول گندم تعریف کردن عمل می کنین و گندم بدست میارین. بموقع شیار می کنین و بموقع بذر می کارین و بموقع کود و سم می زنین و بموقع هم درو می کنین و سرآخرم می بینین که از یک کیسه بذر چندبرابرشو برداشت کردین.

تو مسائل اجتماعی هم همینجوریه. یعنی برای اینکه یه رفتار ناشایستو از بین ببرین و یا یه رفتار خوبو تو جامعه رواج بدین حتماً نیاز به برنامه ریزی داره. و گرنه اگه پنج هزار سالم بشینین و فقط حرف بزنین کاری انجام نمیشه. نه اون معضل از بین میره و نه اون رفتار خوب ملکه میشه. به شرطی که به آدمای این کاره که مسائل اجتماعی رو درک می کنن و میتونن برای اصلاحات رفتاری کاری صورت بدن ، اعتماد کنین و کارا رو به اینا واگذار کنین و از برنامه ریزیشونم پیروی کنین.

آره ، برنامه ریزی خیلی مهمّه و خیلیم علمیه. و ریز و بم های زیادیم داره. برنامه ریزی در مسائل صنعتی و اجتماعی و ...

فقط باید یادتون باشه که بعد از کمی حرف زدن ، حالا باید برنامه ریزی صورت بدین. ینی بشینین و نقشه بکشین برای رسیدن به یک هدف. همینو میگن برنامه ریزی.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.