حرف زدنتون!

9

حرف زدنتون!

یه ضرب المثل بشکل یه بیت شعره که میگه : سخن کم گوی تا در کار گیرند /// که در بسیار عیب بسیار گیرند.

حرف بدی نیست. میدونین؟ ما تو حرف زدنم اصراف داریم. خدای نکرده زبون یکی رو باز کنی ؛ حالا بیا و ببند!. اینقدر حرف میزنه که انگار کسی غیر از اون این چیزارو بَلت نیست. اکثر آدما ، رو حرف زدنشون دقّتی ندارن. و هرچی که دلشون می خواد میگن. یعنی اعتباری در حرف زدنشون نیست. هر جا که جمله های دانشمندی میگن نبایسی زیاد توجه کرد.

تو این زمینه هم باید یه اساسی تربیتی صورت بگیره ؛ و همه مون باید یاد بگیریم که مثل عالمان و دانشمندان واقعی حرف بزنیم. مثل فیزیکدانا ، یا ریاضی دانا و ... که وقتی دارند حرف می زنند انگار می خوان فرمول های فیزیک و ریاضی حل کنن. خیلی دقیق و سنجیده مطالبشونو بیان می کنن.

و یکی دیگه از چیزایی که مد نظر دارند ، کم گویی و خلاصه گویی هس. نیست که اینا مسائل ریاضیاتو حل می کنن و تلاش زیادی هم دارن که فرمولارو خلاصه کنن ، حرف زدناشونم اینجوریه. انگار دارند طلا می فروشن. ینی اینقدر خلاصه گویی و دقیق گویی دارند. و اصلا هرز و درشو نداره حرفاشون.

حالا این مش رجب ما اگه می خواد بگه امروز رفته نونوایی نیم کیلو سبزی خریده ؛ میتونه راحت سه ساعت و چهل و یک دقیقه شمارو معطل کنه و حرف بلغور کنه.

پس ما بهتره یاد بگیریم که تا یه جایی نشستیم از جانب هر کسی حرف و گپ نزنیم بلکه ، خلاصه و دقیق و سنجیده و مفید و مستند.

 قول بدیناااا

نظرات 1 + ارسال نظر
... پنج‌شنبه 10 تیر 1395 ساعت 10:19

سلام...
وبلاگ جالبی دارین.
موفق باشید

سلام تشکر

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.