نظام آموزشی

5

نظام آموزشی

سیستم آموزش و پرورش بر اساس نقشه و مدل چارتی اش خیلی خوبه. ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان و تمام. و حتی پیش از ابتدایی هم در هر کوی و برزنی ، مهد کودکی هم وجود دارد.

خوب ؛ این یعنی اینکه بچه ای که در هر خانواده ای بدنیا میاد برنامه اش از قبل چیده شده هست و اینم باید در داخل ریل برنامه قرار بگیره!.

طبق معمول هم قرار میگیره و از اینور وارد میشه و از اونورم دیپلم در میره. تا اینجاش خوبه. بعدش وارد دانشگاه میشه و برای ورود به دانشگاه همه برنامه های سخت افزاری و نرم افزاری هم آماده هست. اینم خیلی خوبه ، چون اینجوری به عدالت نزدیکتره.

چهار سال لینسانس ، شش سال فوق لینسانس و... بلاخره میاد بیرون. دخترا تازه وارد خونه میشن و پسرا یه دو سال بعدش به همین سرنوشت!.

یعنی تازه انگار بدنیا میان!! چون تا الان سرشون گرم بود. ولی الان تازه متوجه میشن که چی و کی هستن!. یعنی چی این جمله؟

یعنی اینکه برای از اینجا به بعد هیچ برنامه ای وجود ندارد. و چقدر خوبه که مسئولین مربوطه که برای خدمت کردن سرودست میشکونن ، این نقطه کور را هم ببینند و برای بعد از این داستان ها هم داستان زیبا و قشنگ بسازند.

یعنی اینکه برای از اینجا به بعدشم برنامه ریزی کنند. تا این جوونای مملکت بعد از ربع قرن سر کلاس نشستن و درس خوندن صاحب یه شغل و زندگی هم بشن.

آره به این قسمت بسیار زیاد توجه کنید. همه چی از اینجا به بعده. چقدر خوبه بعد از فارغ التحصیلی بر اساس رشته و تخصصی که خوندن تو همون نرم افزار و سخت افزار ببریدنشون و اینها را بر اساس علائق و سلایق دسته بندی و مشغول کار و زندگی کنین. مثل چین ، ژاپن ، کره جنوبی و اروپا و...

درست نمیگم دوسان؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.