28- شمام نژاد پرستی؟!

28

شمام نژاد پرستی؟!

تعجب کردی؟ آره راسته ، بعضی وقتا آدم خصلتای متعفنی داره که خودشم نمیدونه! شاید اگه ازت سوال کنن که نژاد پرستی چیه؟ فوری جواب بدی که ینی بدرفتاری با سیاهپوستا ، اینم هس ولی همش این نیس.

یه بار باتفاق دوسم از روستایمون ماخوف ، می خواسیم بریم ، سن پترزبورگ ؛ یه ماشین تو نوبت بود ، دیدم دوسم داره خودشو ور میکشه که سوار این ماشین نشه! آخه ماشین مطمئن و خوبی بود. درسه که گاهی نباید ماشینای قراضه جاده رو برا امنیت خودت سوار شی ؛ اما این یکی از اون ماشینا نبود!. گفتم چرا خودتو ور کشیدی و سوار نمیشی؟ گفت از راننده اش خوشم نمیاد! خیلی تعجب کردم و گفتم مگه آدم بدیه؟ گفت ، نه از شکل و قیافه اش خوشم نمیاد.

یکه خوردم چون تا اون موقع فک نمیکردم آنیلکا هم اینجوری باشه که آدمارو اونم هموطنای خودشو از رو شکل و قیافه تحویل بگیره. گفتم آنی چرا اینجوری فک میکنی؟ گفت شکلش قشنگ نیس. گفتم ، ما که به شکل و قیافه اش کاری نداریم ، اگه رفتار زشت و بدی داش حق با تو بود ولی این بنده خدا که شکل و قیافه اش دس خودش نیس. یعنی از اول اصلا خودش نقشی در طراحی شکلش نداشت. این شکلیه که دنیا باش داده. گفت خوب دیگه. گفتم خوب دیگه که نشد جواب. میدونی اگه این فکر تو سرت باشه ، تو هم یه نژاد پرستی؟ اون گفت ، نه این که سیاه نیس ، نژاد پرستی فقط مربوط به سیاههاهه. گفتم نه ، بدرفتاری با هر انسانی بخاطر شکل و شمایلش مدلی از نژادپرستیه. بیا بیا بریم سوارشیمو و منبعدم اصلا با آدما بخاطر شکل و شمایلشون اینجوری رفتار نکن. یهو میبینی ، خدا شکلتو طوری عوض کرده که حتی خودتم دوس نداری خودتو ببینی. یه وقت دیدی تو یه حادثه گوشِت رفته رو دماغت و دماغتم اومده زیر چونه ات. اونوقت تو دوس داری که آدما با توجه به فکر خودت بات رفتار کنن؟ کمی یکه خورد و بفکر فرو رفت و بعد از چن بار غوطه خوردن تو افکارش سری تکون داد و گفت : غلط کردم. با هم خندیدیم و سوار شدیم اتفاقا آقای راننده هم خیلی خوش رفتار بود با ما.

آره شمام اگه معیار تحویل گرفتن و خوش اخلاقی تون با دیگران شکل و شمایل و جاه و جلال دیگران باشه بدونین که یه مدلی از نژادپرستی و کوچکی شخصیت در شماس. هر چه زودتر پس اصلاحش کنین تا قیافه اتون شش در چار نشد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.