اصلاح و بهبود رفتارهای اجتماعی

18

اصلاح و بهبود رفتارهای اجتماعی

این یه فکر خیلی خوب و درست و بزرگیه ها!!!. یعنی تموم کارهای اجتماعی رو میشه در همین یه جمله چن کلمه ای خلاصه کرد. هر ملتی می خواد بزرگ بشه باید اینو در اولویت اولش قرار بده. رفتارهای اجتماعی مردمشو بشناسه ، نقاط ضعف و قوّتشو شناسایی کنه و یه راهکار هم بده و سپس به بهترین شکلی آموزش بده و در جامعه جا بندازه.

این کارو هم واقعاً بده دست کارشناسای خوب و رو راست. و از اونام پشتیبانی و حمایت کنن. اونوقت چقد این جامعه رو به رشد میشه. خیلی...

وگرنه اینکه هر کی بیاد نظریه پردازی کنه و حرفای هردمبیلی بزنن و دست آخرم کسی یک دونه اشو نتونن پیاده کنن اون جامعه درجا میزنه!.

بفرض که شما می خواین چندتا خلبان پرورش بدین و یا دوس داشته باشین که تو بین مردمتون چند تا خلبان باشن. اگه با استفاده از همه وسایل صوتی و تصویری شب و روز بگید بروید خلبان بشین و سالها هم اینو تبلیغات کنین کسی یه نصفه خلبونم نمیشه!. اما اگه کارو بدین دست کارشناسش ، اون دقیقا میدونه که باید از کجا شروع کنه و پس از یک برنامه ریزی درست و حسابی بعدِ مدتی میبینی واقعا خلبان تربیت شد.

همه مسائل اجتماعی یه چنین حالتین. الانه این تلگرام و بند وبساطی که راه افتاده و همه هم دارن به همدیگه درس میدن و سعی میکنن بهترینا رو یاد هم بدن ، تا زمانی که ریل یاد گیری طراحی نشه هیچ فایده ای نداره!.

باید رفتارهای اجتماعی مثل قانون مداری و ... طی یک فرایندی دونه دونه طراحی بشن و به افراد جامعه عین باشگاه رفتن ، آموزش داده بشه و تمرین بشه و تو جامعه پیاده شه. اونوقته که شما پیشرفت جامعه تو تموم زمینه ها رو درک خواهید کرد.

سرتونو درد نیارم خلاصه این میشه که ضعف های جامعه در امور اجتماعی همه باید شناسایی بشه و برای هر اصلاح و یا بهبود اون آموزش و تمرین گذاشته بشه و مردم هم صادقانه پذیراش بشن و تو جامعه هم پیاده کنن. همه هم باید تو گود باشن و همه هم بخوان. اینجوریه که ما میتونیم بگیم جامعه ما داره بسمت رفتارهای درست اجتماعی بسمت استاندارد جهانی پیش میره. تا نظر شما چی باشه؟!.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.